Na jaře roku 2024 jsme se rozhodli s naším klientem Bzukot.cz zjistit, co by nám mohla přinést spolupráce se Slevomatem. S rodinným e-shopem, zaměřeným převáženě na včelařské produkty, jsme tedy spustili propagaci na tomto slevovém portálu. Výsledky případové studie jsme rozdělili do dvou skupin.
Nevýhody propagace
- Kolik jsme s Bzukotem vydělali? Díky produktům, u kterých je dostatečná marže, jsme byli celkově v plusu. Pro nízkomaržové zboží však Slevomat není vhodný, stále je ale srovnatelný s dnes poměrně drahými PPC kampaněmi, např. Google Ads.
- Nakupující se vůbec nedostává na e-shop, veškeré kroky, včetně plateb, se dějí v prostředí Slevomatu. Zákazníka jsme tedy nedokázali dostat ani do remarketingových publik a dále s ním pracovat.
- Bzukot.cz je e-shop, který využívá pro svůj provoz platformu Shoptet. Kvůli integraci se Slevomatem jsme tak zjistili, že e-shop není jednoduše spárovatelný. Jinými slovy – pokud někdo udělal objednávku na Slevomatu, jelikož se objednávkový proces dokončuje tam, je nutné ji zároveň manuálně zadat v Shoptetu, vystavit fakturu a balíček zákazníkovi zaslat.
- S tím se pojí i práce v systému Slevomatu, kde je nutné u každé nabídky ručně zakliknout, že byla objednávka odeslána a převzata.
- U standardních objednávek je zvykem, že dostanete od zákazníka platbu ihned. Slevomat však vyplácí peníze za objednávky hromadně např. 3x do měsíce, nikoli jednotlivě. Bzukot proto dostal svou odměnu se zpožděním.
- Dobré je zmínit i účetní (ne)pořádek. Faktury odesílá e-shop zákazníkovi, ale Slevomat posílá jednorázové hromadné vyúčtování, což ne každý účetní ocení.
Co propagace přinesla?
- Díky takové spolupráci můžete získat nové zákazníky, popřípadě rozhoupat ty, kteří zatím značce nevěřili, ale když ji uviděli na Slevomatu, rozhodli se ji vyzkoušet. Máme dokonce zpětnou zprávu od zákazníka, že Bzukot sice znal od vidění, ale teprve spojení se silnou značkou, jakou je Slevomat, ho rozhoupalo k nákupu.
- Spolupráce se Slevomatem reálně zvyšuje organic, protože v době akce se zvýšila organická návštěvnost e-shopu.
- V rámci optimalizace pro vyhledávače získal Bzukot.cz silné zpětné odkazy, tudíž taková spolupráce pomáhá také linkbuildingu.
- Výsledky organického hledání se projevují i s časovým prodlením. Při kampani ukončené na Slevomatu v květnu byl brand ještě v červnu organicky hledanější než před půl rokem během vánoční sezóny.
Závěr případové studie
Propagace na Slevomatu je značně náročná a rozhodně není pro každého. Do kampaně můžete nasadit jeden nebo více produktů. Jistotu výdělku však můžete mít pouze s takovým zbožím či službou, kde budete mít dostatečnou marži. Důležitým faktorem je také minimální počet, který Slevomat požaduje, může to být i kolem 50 ks.
Díky zvýšení organické návštěvnosti náš klient Bzukot.cz meziročně vyrostl o 84 %. Spolupráce se Slevomatem mu zlepšila SEO, a přinesla mu tak vyšší pozice ve vyhledávaní.
Vyžádejte si další případové studie a napište nám.